#include struct Punkt { double x; // Współrzędna x punktu double y; // Współrzędna y punktu }; void my_swap_1(int* a, int* b) { // Zamiana wartości zmiennych wskazywanych przez a i b int tmp = *a; *a = *b; *b = tmp; } void movex(Punkt* a, double x) { a->x += x; // Przesunięcie punktu wzdłuż osi x o zadaną wartość } void fill_random(double* arr, int rozmiar, double a, double b) { // Inicjalizacja generatora liczb losowych std::srand(time(nullptr)); // Wypełnienie tablicy losowymi wartościami z przedziału od A do B for (double* p = arr; p < arr + rozmiar; ++p) *p = a + (b - a) * std::rand() / RAND_MAX; } int main() { // Definicja zmiennej typu int int x = 5; // Definicja zmiennej wskaźnikowej typu int* int* px = &x; // Definicja zmiennej referencyjnej typu int& int& rx = x; // Modyfikacja wartości zmiennej x bezpośrednio x = 10; // Wypisanie wartości zmiennej x std::cout << "x = " << x << std::endl; // Modyfikacja wartości zmiennej x za pomocą wskaźnika *px = 15; // Wypisanie wartości zmiennej x std::cout << "x = " << x << std::endl; // Modyfikacja wartości zmiennej x za pomocą referencji rx = 20; // Wypisanie wartości zmiennej x std::cout << "x = " << x << std::endl; // Przykładowe użycie funkcji my_swap_1 int a = 10; int b = 20; std::cout << "a = " << a << ", b = " << b << std::endl; my_swap_1(&a, &b); std::cout << "a = " << a << ", b = " << b << std::endl; Punkt p{3.0, 4.0}; // Inicjalizacja obiektu typu Punkt std::cout << "Przed przesunięciem: p.x = " << p.x << ", p.y = " << p.y << std::endl; movex(&p, 5.0); // Przesunięcie punktu wzdłuż osi x o 5.0 std::cout << "Po przesunięciu: p.x = " << p.x << ", p.y = " << p.y << std::endl; int rozmiar = 10; double tab[rozmiar]; // Utworzenie tablicy o rozmiarze 10 // Wypełnienie tablicy losowymi wartościami z przedziału od 0.0 do 1.0 fill_random(tab, rozmiar, 0.0, 1.0); // Wypisanie zawartości tablicy for (double* p = tab; p < tab + rozmiar; ++p) std::cout << *p << ' '; std::cout << std::endl; return 0; }