Dodano temat 10
This commit is contained in:
81
Laboratorium/20221221155543/wskazniki.cpp
Normal file
81
Laboratorium/20221221155543/wskazniki.cpp
Normal file
@@ -0,0 +1,81 @@
|
||||
#include <iostream>
|
||||
struct Punkt
|
||||
{
|
||||
double x; // Współrzędna x punktu
|
||||
double y; // Współrzędna y punktu
|
||||
};
|
||||
|
||||
void my_swap_1(int* a, int* b)
|
||||
{
|
||||
// Zamiana wartości zmiennych wskazywanych przez a i b
|
||||
int tmp = *a;
|
||||
*a = *b;
|
||||
*b = tmp;
|
||||
}
|
||||
void movex(Punkt* a, double x)
|
||||
{
|
||||
a->x += x; // Przesunięcie punktu wzdłuż osi x o zadaną wartość
|
||||
}
|
||||
void fill_random(double* arr, int rozmiar, double a, double b)
|
||||
{
|
||||
// Inicjalizacja generatora liczb losowych
|
||||
std::srand(time(nullptr));
|
||||
|
||||
// Wypełnienie tablicy losowymi wartościami z przedziału od A do B
|
||||
for (double* p = arr; p < arr + rozmiar; ++p)
|
||||
*p = a + (b - a) * std::rand() / RAND_MAX;
|
||||
}
|
||||
int main()
|
||||
{
|
||||
// Definicja zmiennej typu int
|
||||
int x = 5;
|
||||
|
||||
// Definicja zmiennej wskaźnikowej typu int*
|
||||
int* px = &x;
|
||||
|
||||
// Definicja zmiennej referencyjnej typu int&
|
||||
int& rx = x;
|
||||
|
||||
// Modyfikacja wartości zmiennej x bezpośrednio
|
||||
x = 10;
|
||||
|
||||
// Wypisanie wartości zmiennej x
|
||||
std::cout << "x = " << x << std::endl;
|
||||
|
||||
// Modyfikacja wartości zmiennej x za pomocą wskaźnika
|
||||
*px = 15;
|
||||
|
||||
// Wypisanie wartości zmiennej x
|
||||
std::cout << "x = " << x << std::endl;
|
||||
|
||||
// Modyfikacja wartości zmiennej x za pomocą referencji
|
||||
rx = 20;
|
||||
|
||||
// Wypisanie wartości zmiennej x
|
||||
std::cout << "x = " << x << std::endl;
|
||||
|
||||
// Przykładowe użycie funkcji my_swap_1
|
||||
int a = 10;
|
||||
int b = 20;
|
||||
std::cout << "a = " << a << ", b = " << b << std::endl;
|
||||
my_swap_1(&a, &b);
|
||||
std::cout << "a = " << a << ", b = " << b << std::endl;
|
||||
|
||||
Punkt p{3.0, 4.0}; // Inicjalizacja obiektu typu Punkt
|
||||
|
||||
|
||||
std::cout << "Przed przesunięciem: p.x = " << p.x << ", p.y = " << p.y << std::endl;
|
||||
movex(&p, 5.0); // Przesunięcie punktu wzdłuż osi x o 5.0
|
||||
std::cout << "Po przesunięciu: p.x = " << p.x << ", p.y = " << p.y << std::endl;
|
||||
int rozmiar = 10;
|
||||
double tab[rozmiar]; // Utworzenie tablicy o rozmiarze 10
|
||||
|
||||
// Wypełnienie tablicy losowymi wartościami z przedziału od 0.0 do 1.0
|
||||
fill_random(tab, rozmiar, 0.0, 1.0);
|
||||
|
||||
// Wypisanie zawartości tablicy
|
||||
for (double* p = tab; p < tab + rozmiar; ++p)
|
||||
std::cout << *p << ' ';
|
||||
std::cout << std::endl;
|
||||
return 0;
|
||||
}
|
||||
Reference in New Issue
Block a user